ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
«ΛΟΓΟΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ»
Διοργάνωση: Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων (ΠΟΠΣΜ) και Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου
Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019, ώρα 19.00
Αίθουσα Τελετών Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών,
Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη
***
Γεώργιος Ρωμανός
Συγγραφέας-Αναλυτής, Ιστορικός ερευνητής
MSc, Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών
Το κείμενο αυτό έγινε ομόφωνα αποδεκτό από τους Διοργανωτές και Συμμετέχοντες Ομιλητές και απετέλεσε το κείμενο Συμπερασμάτων της Ημερίδας το οποίο κατετέθη αρμοδίως στο Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων.
Παρατίθενται συνοπτικά και νομικά τεκμηριωμένοι δώδεκα λόγοι για την ακύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών»: α. με βάση το εθνικό μας δίκαιο, και το Σύνταγμα. Και β. με βάση τις διεθνείς αρχές «Αληθείας», «Καλής Πίστεως», «Σαφήνειας», και άρθρα της «Σύμβασης της Βιέννης», 1969, για το «Δίκαιο των Συνθηκών».
1. Ο μεσολαβητής του ΟΗΕ Μάθιου Νίμιτς, από το 1993, οπότε έλαβε την ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ εντολή να διαπραγματευτεί ΜΟΝΟ για το «όνομα», την παραβίασε πολλαπλώς υπογράφοντας τελικά μία «Συμφωνία στρατηγικής σημασίας», για την οποία ΔΕΝ είχε αρμοδιότητα.
2. Θεμέλιος λίθος ψεύδους είναι η δήθεν αναγνώριση της πλαστής «μακεδονικής» γλώσσας κατά την «Τρίτη διεθνή σύνοδο του ΟΗΕ για την τυποποίηση των γεωγραφικών ονομάτων, 1977». Αντιθέτως στην σχετική απόφαση του ΟΗΕ 17/3-7/9, 1977 γράφεται: «Οι εφαρμοζόμενες ονομασίες και η παρουσίαση του υλικού σε αυτή την έκδοση δεν συνεπάγονται την έκφραση οποιασδήποτε γνώμης εκ μέρους της γραμματείας του ΟΗΕ».
3. Ο Γ.Γ. ΟΗΕ, κ. Αντόνιο Γκουτέρες παραβίασε και παραβιάζει συνεχώς την διεθνή έννομο τάξη, διότι: α. δέχτηκε στον Οργανισμό κοινή επιστολή της Ελλάδος και του Σκοπιανού κράτους αναφερόμενο ως «Βόρεια Μακεδονία», με τα εθνόσημα των δύο χωρών δίπλα δίπλα, ενώ δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί από τον ΟΗΕ. β. Μέχρι σήμερα δεν έχει ενημερώσει επισήμως την διεθνή κοινότητα, αν απέστειλε την ειδική επί του θέματος έκθεση του προς το Συμβούλιο Ασφαλείας, όπως υποχρεούται από τις Αποφάσεις 817 και 845 του ιδίου τού Σ.Α., και όπως πιεστικά απαιτούσε το ρωσικό υπουργείο εξωτερικών, γ. Αναρτά καθημερινά από τον Φεβρουάριο του 2019, σε πρώτες θέσεις της ιστοσελίδας unric.org, αλλά κάθε φορά… με τρέχουσα (!) ημερομηνία, μια παλιά ανακοίνωσή του η οποία καταλήγει ως εξής:
«…η Υπηρεσία Πρωτοκόλλου των Ηνωμένων Εθνών ανακοίνωσε την Επίσημη αλλαγή στο εσωτερικό του ΟΗΕ, από Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας στο νέο όνομα Βόρεια Μακεδονία, κλπ.» Αν αυτό ισχύει «στο εσωτερικό του ΟΗΕ» τότε πώς ονομάζεται αυτή η χώρα στο εξωτερικό; Ποια είναι η επίσημη απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας, και ποια η επίσημη απόφαση του ΟΗΕ αναγνώρισης του Σκοπιανού κράτους με σφραγίδες και αριθμούς πρωτοκόλλου; Γιατί δεν αναρτώνται;
4. Αγνοήθηκε κατάφωρα η απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού για δημοψήφισμα ισότιμο με εκείνο του Σκοπιανού. Έτσι καταπατήθηκαν: α. το θεμελιώδες άρθρο 1, παρ 2 και 3 του Ελληνικού Συντάγματος, και β. ο Καταστατικός Χάρτης του ΟΗΕ, άρθρο 2 παράγραφος 1, όπου αναγνωρίζεται η ισότητα των κρατών μελών του.
5. Ο τότε ΥπΕξ, κ. Νικόλαος Κοτζιάς, σύμφωνα με το άρθρο 2 ν. 3566 (ΦΕΚ Α’ 117/05.06.2007) «Κύρωση ως Κώδικα του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών», είχε τις περιοριστικά εκεί αναφερόμενες αρμοδιότητες, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η συνομολόγηση διεθνών συνθηκών και γι’ αυτό απαιτείται, κατά το άρθρο 5β του ιδίου νόμου, ειδική εξουσιοδότηση του. Επ’ αυτού δεν έγινε καμία νόμιμη κυβερνητική πράξη.
Επιπρόσθετα, ουδέποτε η Ελληνική δικαιοσύνη ή η νομική υπηρεσία του ΟΗΕ εξέτασε τις υπουργικές καταγγελίες για χρηματισμό του κ. Κοτζιά, καθώς και τις κατηγορίες για εξαγορά βουλευτών. Ομοίως δεν ερευνήθηκαν οι διεθνείς καταγγελίες για χρηματισμό, εκβιασμό, απειλή και βία στο κράτος των Σκοπίων. Όλα αυτά παραβιάζουν τη Σύμβαση της Βιέννης, 1969.
6. Ως προς το Διεθνές Δίκαιο, σε συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 6, 7, 26, 27 και 46 της Σύμβασης της Βιέννης, 1969: ένα κράτος μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις να επικαλεσθεί, προς ακυρότητα μίας σύμβασης-συμφωνίας, διάταξη του εσωτερικού του δικαίου εφόσον τυγχάνουν παραβιάσεις. Αυτά γίνεται με κυβερνητική ρηματική διακοίνωση διαφωνιών στον ΟΗΕ με την οποία, η Ελλάς εν προκειμένω, μπορεί να προσβάλει την «Συμφωνία των Πρεσπών».
7. Η σημερινή κυβέρνηση μπορεί να σταματήσει την περαιτέρω πορεία της «συμφωνίας», στον ΟΗΕ διότι οι αποφάσεις 817 και 845 του Συμβουλίου Ασφαλείας προέβλεπαν μία και μόνο διαφορά, αυτήν για το «όνομα», και όχι η απόδοση στους Σκοπιανούς «μακεδονικής γλώσσας» και «εθνότητας».
Η «Συμφωνία των Πρεσπών» ως διμερής διακρατική μπορεί να καταγγελθεί οποτεδήποτε στο μέλλον και να προσβληθεί ως ακυρώσιμη, και λόγω παραβίασης των άρθρων 36 παρ.1 και 35 παρ.1 του Συντάγματος μας, περί αρμοδιοτήτων προέδρου δημοκρατίας οι οποίες καταπατήθηκαν. Επιπρόσθετα η «συμφωνία» μπορεί να θεωρηθεί και ως λήξασα, διότι εξαντλήθηκε η προθεσμία που ορίζεται ρητά σε αυτήν έως το τέλος του 2018, για να ολοκληρώσουν τα Σκόπια τις συνταγματικές τους μεταρρυθμίσεις.
8. Το δημοψήφισμα που διενεργήθηκε στο κράτος των Σκοπίων είναι άκυρο διότι συμμετείχε μόνο το 36,8% των πολιτών και όχι άνω του 50%, όπως επιβάλει το Σύνταγμα τους.
9. Ο ΠτΔ του Σκοπιανού κράτους, κ. Γκιόργκι Ιβανόφ, ΟΥΔΕΠΟΤΕ υπέγραψε την «συμφωνία» η οποία και εξ αυτού του λόγου είναι άκυρη.
10. Oι εκπρόθεσμες συνταγματικές μεταρρυθμίσεις στο Σύνταγμα του Σκοπιανού κράτους είναι σκόπιμα ελλιπείς, διαιωνίζουν τον ψευτο-αλυτρωτισμό και κοινοποιήθηκαν δια προκλητικά παράνομης ρηματικής διακοίνωσης στην Ελλάδα. H εν λόγω ρηματική διακοίνωση δεν φέρει -ως οφείλετο- την υπογραφή του κ. Γκιόργκι Ιβανόφ.
11. Στα εμπορικά ζητήματα η επίλυση παραπέμπεται σε βάθος πενταετίας, χωρίς σαφή, υποχρεωτική νομική διαδικασία, αλλά εθελοντική. Αυτό αποτελεί χρήση παραπειστικών όρων, και στοιχείο εξαπάτησης τα οποία απαγορεύονται από τις διεθνείς αρχές περί Σαφήνειας, Καλής Πίστεως, και από τη Σύμβαση της Βιέννης, 1969.
12. Το Σκοπιανό κράτος, προβαίνει μέχρι σήμερα και κατ’ επανάληψη στην χρήση του ονόματος «Μακεδονία» αποκλειστικώς, χωρίς το «Βόρεια», καταπατώντας το περί ergaomnes. Συναφή μέγιστα ζητήματα είναι: α. τα αλυτρωτικά σε βάρος της Ελλάδος σύμβολα που υπάρχουν στα χαρτονομίσματα και νομίσματα του. β. Τα δεκάδες χιλιάδες Σκοπιανά διαβατήρια με την ένδειξη «Δημοκρατία Μακεδονίας» τα οποία τυπώθηκαν στα Σκόπια λίγες μέρες πριν από την υπογραφή της «συμφωνίας», γ. Τα όσα εμπεριέχονται στους στίχους του Εθνικού τους Ύμνου.
Είναι προφανές, ότι μία επιτροπή νομικών και διεθνολόγων ειδικού σκοπού μπορεί να εντοπίσει και άλλες αιτίες ακύρωσης, πέραν των όσων αναφέρονται εδώ ενδεικτικά και περιληπτικά. Είναι δεδομένο ότι η «Συμφωνία των Πρεσπών» καταπατά, εκτός από το εθνικό μας δίκαιο και τις διεθνείς δικαιϊκές αρχές που προαναφέρθηκαν και μία σειρά παγκοσμίως αποδεκτών συνθηκών σχετικές με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Εν κατακλείδι, και επειδή το ζήτημα δεν είναι μόνο νομικό και πολιτικό, αλλά πρωτίστως ηθικό και εθνικό, θεωρούμε πως δύο πράγματα είναι βέβαια: ότι ο Ελληνικός λαός ποτέ δεν θα ξεχάσει και δεν θα συγχωρήσει την υπογραφή και διατήρηση αυτής της επαχθούς «συμφωνίας». Όπως και το ότι ποτέ δεν θα πάψει να αγωνίζεται και να θυσιαστεί, αν χρειαστεί στο μέλλον, για την Μακεδονία η οποία είναι μία και ελληνική.
_________________________________________________
Pan-Macedonian World Unions
established in 25 Rogers Street, Dover NH 03820 USA
Scientific meeting
«TWELVE MAIN REASONS FOR THE CANCELLATION OF THE PRESPA AGREEMENT»
Romanos George (Author-Analyst, Historical Researcher. MSc, Med., National and Kapodistrian University of Athens)
Wednesday September 4, 2019, 7pm
Ceremony Hall of the Society for Macedonian Studies, Eth. Aminis St 2 Thessaloniki
CONCLUSIONS
Twelve legally substantiated reasons for the cancellation of the “Prespa Agreement” are concisely quoted:
a. on the basis of our national law, and our Constitution.
b. on the international principles of “Truth”, “Good Faith”, “Clarity”, and the Articles of the “Vienna Convention”, 1969, on the “Law of Treaties”.
1. The UN mediator Matthew Nimetz, since 1993, when he was entrusted with the RESTRICTED mandate to negotiate ONLY the “name”, has repeatedly violated it by eventually signing a “Strategic Agreement” for which he HAD NO competence.
2. The foundation stone of falsity is the allegedly recognition of the forged “Macedonian” language at the “Third International Conference on the Standardization of Geographical Names,” 1977. On the contrary, the relevant UN Resolution 17 / 3-7 / 9, 1977 states: “The applicable naming and the material presented in this publication do not imply the expression of any opinion on behalf of the UN Secretariat.”
3. The Secretary General of the UN, Mr. Antonio Guterres, has been constantly violating the international legal order because:
a. he has accepted at the UNO a joint letter from Greece and the Skopje State, referring to as "Northern Macedonia", with the two countries' coats of arms side by side, while not yet recognized by the UN.
b. So far he has not formally informed the international community whether he has sent his special report to the Security Council, as required by Resolutions 817 and 845 of the Security Council itself, and as pressingly demanded by the Russian Foreign Ministry,
c. He has been posting daily, since February 2019, in the top positions of the website of the unric.org website, but with a current (!) date, an old declaration ending as follows: “...the United Nations Protocol Office announces the Official Change inside the UN, from Former Yugoslavian Republic of Macedonia to the new name of Northern Macedonia, etc.”
Since this applies only “inside the UN” it is not known what the name of this country is outside. The official decision of the Security Council, and the official UN resolution recognizing the state of Skopje under the new name with stamps and protocol numbers has not been announced.
4. The overwhelming majority of the Greek people’s demand for a referendum equivalent to the one held by the Skopian was blatantly ignored. Thus the:
a. the fundamental article 1, paragraphs 2 and 3 of the Greek Constitution, and
b. the UN Charter, Article 2 paragraph1, which recognizes the equality of its Member States were infringed.
5.Mr. Nikolaos Kotzias, the Greek Foreign Minister, who illegally signed the “Agreement” pursuant to Article 2 of Law 3566 (Government Gazette A, 117 / 05.06.2007) on the “Ratification as a Code of the Organization of the Ministry of Foreign Affairs”, had the restrictive powers mentioned therein, which do not include the conclusion of international treaties and for this it requires special authorization under Article 5b of the same law.
There was no law ful government action taken on this.
Furthermore, the Greek justice or the UN legal service has never examined the ministerial accusations for bribery against Mr. Kotzias, as well as the allegations of bribery against MPs. Similarly, international allegations of bribery, blackmailing, threats and violence in the state of Skopje were not investigated. All these violate the 1969 Vienna Convention.
6. With regard to International Law, in conjunction with Articles 6, 7, 26, 27 and 46 of the Vienna Convention, 1969: a State may in exceptional cases invoke a provision of its domestic law invalidating a convention-agreement if there are violations. This is done by a government verbal note of disputes at the UN, by which Greece can challenge the “Prespa Agreement”.
7. The current government can stop the further progress of the “agreement” at the UN because the UN Security Council Resolutions 817 and 845 provided for only one dispute the one related to the “name”, and not to the attribution of “Macedonian language” and “ethnicity” to the Skopje people.
The “Prespa Agreement” as a bilateral transnational agreement can be denounced at any time in the future and challenged as annullable, also due to breaching of Articles 36 par. 1 and 35 par. 1 of our constitution about the duties of the President of the Republic that were violated. Furthermore, the “agreement” can also be considered as expired, as the deadline expressly set by it until the end of 2018 has expired without Skopje having completed their constitutional reforms.
8. The referendum held in the state of Skopje is invalid as only 36.8% of the citizens participated and not more than 50%, as required by their constitution.
9. The President of the State of Skopje, Mr. Giorgi Ivanov, HAS NEVER signed the “agreement” which is therefore null and void.
10. The overdue constitutional reforms in the constitution of the Macedonian state are on purpose incomplete; they perpetuate the pseudo-irredentism, and have been notified by a provocative illegal verbal diplomatic note to Greece. This verbal communiqué does not, however, bear the signature of Mr. Giorgi Ivanov.
11. In commercial matters, the resolution is referred to a depth of a five-year period, without a clear and mandatory legal procedure, but a voluntary one. This constitutes a use of misleading terms, and an element of deception which are prohibited by the international principles of Lucidity, Good Faith, and by the Vienna Convention of 1969.
12. The Skopje State, has to this day, repeatedly used the name “Macedonia” exclusively, without the “North”, violating the erga omnes. Related issues of maximum importance are:
a. the irredentist symbols against Greece existing on their banknotes and coins.
b. The tens of thousands of Skopje passports marked “Republic of Macedonia” printed in Skopje a few days before the “agreement” was signed,
c. The contents in the lyrics of their National Anthem.
d. Since its signing until today, the “Prespa Agreement” has been violated by Skopje in more than a hundred cases, and the Slavo-Albanian-Boulgarian-Turk-Roma inhabitants of the region have annulled it in practice. This “Agreement” therefore no longer complies with the provisions of the, 1969, Vienna Convention on the “Law of Treaties”, and is in effect invalid.
It is obvious that a committee of jurists and ethnologists of specific purpose may detect as well, other causes of cancellation, further to those mentioned herein for indicative and summary purposes. It is a given fact that the “Prespa Agreement” violates our national and the international law principles mentioned above and as well a number of universally accepted treaties related to human rights.
In conclusion, since the issue is not only legal and political, but primarily moral and national, we believe that two things are undeniable: that the Greek people will never forget and forgive the signing and maintenance of this oppressive “agreement”. They will never stop fighting and sacrificing themselves, if needed, for the, over than 3.000 years, one and only Macedonia which has been Greek.
P.S.1: The above document was filed by the Bureau, of the Parliament of the Hellenic Republic, on 19th July, 2019.
________________________
Το ΕΛΙΓΕΑ προάγει την ελευθερία του λόγου και αναρτά μόνο ενυπόγραφα και αυτούσια τα κείμενα και κάθε άλλης μορφής ηλεκτρονικό υλικό των συνεργαζομένων με τις σελίδες του, άνευ παρεμβάσεων. Ωσαύτως αναρτά τους Συνδέσμους εργασιών τους από άλλα Μέσα (media) ή και Συνδέσμους (links) άλλων Μέσων. Προϋπόθεση δεσμεύουσα τους συγγραφείς των αποστελλομένων κειμένων, είναι η απαρέγκλιτη τήρηση της σχετικής Εθνικής και Διεθνούς νομοθεσίας περί Τύπου, από πλευράς των.
Το ΕΛΙΓΕΑ δεν ασπάζεται προσωπικές κρίσεις και απόψεις, που τυχόν παραβιάζουν τους νόμους ή βασίζονται σε μη αποδεικνυόμενα στοιχεία και ουδεμία ευθύνη φέρει γι’ αυτές.
Το ΕΛΙΓΕΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ την αναδημοσίευση των κειμένων του υπό τον όρο να δημοσιεύονται ΜΟΝΟ οι δύο πρώτες παράγραφοι μαζί με τον ενεργό σύνδεσμό (link) του: eligea.gr/κλπ…, ώστε η ανάγνωση να συνεχίζεται στην ιστοσελίδα μας.